درحال بارگذاری...
برقراری خط ارتباط مستقیم میان ایران و آمریکا | زمان آغاز مذاکرات فنی اعلام شد
بین‌المللی

برقراری خط ارتباط مستقیم میان ایران و آمریکا | زمان آغاز مذاکرات فنی اعلام شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس؛ وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که مذاکرات فنی در سطح کارشناسی میان ایران و آمریکا، با میانجی‌گری پاکستان و قطر، هفته آینده از سر گرفته خواهد شد. به گفته سخنگوی این وزارتخانه، رایزنی‌ها با طرف‌های ایرانی و آمریکایی برای اجرای مؤثر تفاهم‌نامه ادامه دارد و توافق شامل ایجاد خط ارتباط مستقیم میان تهران و واشنگتن برای جلوگیری از بروز مشکلات است.

در همین راستا، پیش از این، ، نخست‌وزیر قطر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» تصریح کرد که ایجاد یک خط تلفن مستقیم میان ایالات متحده و ایران برای جلوگیری از کارشکنی بازیگران خرابکار در مسیر بازگشایی تنگه هرمز ضروری است.

ایران و آمریکا روز یکشنبه هفته جاری، نشست‌هایی را با یکدیگر و با حضور پاکستان و قطر به عنوان میانجی‌، در بورگن‌اشتوک سوئیس برگزار کردند. این گفت‌وگوها به تشکیل تیم‌های فنی و نظارتی انجامیده و گفت‌وگوهای فنی در آینده ادامه خواهد یافت.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *